CocoReklama

wtorek, 30 października 2018

Rolmopsy w zalewie octowej

Przystawka ulubiona z dzieciństwa - rolmopsy w zalewie octowej. Pisze poważnie: zawsze byłem pierwszy na rodzinnych imprezach do tak pysznie przyrządzonego śledzia. Mogłem ominąć słodki tort ale rolmopsa nigdy. Tak więc gdy w słoiku po powrocie z pracy zobaczyłem czekające już na mnie rolmopsy poziom endorfin skoczył mi jak cholesterol po racuchach... 

Rolmopsy w zalewie octowej



*Rolmopsy w zalewie octowej*
  • woda - 1 szklanka
  • ocet - pół szklanki
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • gorczyca - 1 łyżka
  • kolendra - 1 1/2 łyżeczki
  • cukier - czubata łyżka
  • goździki
  • musztarda
  • papryka czerwona
  • ogórek kiszony - 2 sztuki
  • cebula
  • filet śledziowy a'la Matjas

Wodę z octem i wszystkimi przyprawami musimy zagotować. Zalewę należy ostudzić. W tym czasie smarujemy filety śledziowe musztardą. Układamy na każdym podłużny pasek ogórka kiszonego, papryki czerwonej. Zawijamy filet w charakterystyczny dla rolmopsów rulon i wkładamy do słoika spięty wykałaczką.

Rolmopsy w zalewie octowej


Do słoika należy jeszcze wkroić posiekaną w piórka lub talarki cebulę i zalewamy wszystko marynatą. Zamknięty słoik potrzebuje około 3 dni by rolmopsy w nim dojrzały do zjedzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw pod przepisem coś od siebie :)