CocoReklama

środa, 16 grudnia 2020

Sernik kajmakowy

Przepis na świąteczne ciasto. Sernik kajmakowy lub jak kto woli toffi. Słodki, kaloryczny, grzeszny, pyszny. Bez zbędnego owijania w bawełnę przechodzimy do wpisu.

przepis na sernik kajmakowy


*Sernik kajmakowy*

  • twaróg "Mój ulubiony" - 1kg
  • jajka - 5 sztuk
  • masa krówkowa (kajmak) - 250g
  • mąka ziemniaczana - 5 łyżek
  • cukier waniliowy
  • kruche ciasteczka - 250g
  • masło - 100g
  • tortownica (nasza kwadratowa o wym. 24x24 )
  • masa krówkowa (kajmak) - 200g
  • masło - 2 łyżki
  • śmietanka kremówka - 50g
  • orzechy włoskie - 100g

Kruche ciasteczka zmiksować w blenderze i wymieszać z masłem. Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy masłem. Wykładamy do niej zmiksowane ciasteczka. Odstawiamy do lodówki. Ser (używamy twaróg "Mój ulubiony" z Wielunia) ucieramy z żółtkami i cukrem waniliowym. Dodajemy masę krówkową - kajmak. Na marginesie - ważne by użyć dobrej jakości masy. Półki sklepowe pełne są produktów, które dodane do ciasta tylko go zmarnują. Masa musi smakować jak rozpuszczone krówki z dzieciństwa. My użyliśmy masy Helio Kajmak.  Całość miksujemy na gładko dodając pod koniec mąkę ziemniaczaną. Białka jaj ubijamy z solą na sztywno i mieszamy z serową masą. Przekładamy ser na schłodzone zmiksowane z masłem ciasteczka. Pieczemy ciasto 50 minut w temperaturze 180 stopni.

przepis na sernik kajmakowy


Drugą porcję masy krówkowej podgrzewamy z masłem  i śmietanką jednak uważając by całości nie zagotować. Ostudzoną masę wylewamy na chłodne ciasto, a całość posypujemy pokruszonymi i pozbawionymi łupinek orzechami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw pod przepisem coś od siebie :)